چگونه مخاطبان خود را به محصولات شما متصل کنید؟2022-07-14
چگونه از رسانههای اجتماعی برای جذب مشتری استفاده کنیم
با این حال، پیش از کار با هر اینفلوئنسری، باید مطمئن شوید که آنها با حوزه کاری یا صنعت شما همخوانی دارند. بررسی کنید که اهداف و ارزشهای شخصیت فرضی هر یک از پرسوناهای شما چیست. دقت کنید که برای تعیین پرسونا به هیچ عنوان نباید بر اساس حدسیات پیش بروید.
در این مقاله، به بررسی اهمیت شناسایی مخاطبان هدف، روشهای یافتن مخاطب هدف مناسب و چگونگی طراحی پرسونای مشتری در فضای مجازی میپردازیم. اگر میخواهید جامعه هدف خود را به شکلی دقیق شناسایی کنید، با ما همراه باشید. به طور خلاصه، شناخت مخاطبان هدف از اهمیت بسیاری برخوردار است و میتواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند. با استفاده از روشهای مختلفی مانند تحلیل دادهها، بررسی رسانههای اجتماعی، استفاده از بازخورد مشتریان و بهرهگیری از تبلیغات و بازاریابی محتوا میتوانید مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید. اکنون که با راههای مختلف برای شناخت مخاطبان هدف آشنا شدید، وقت آن است که این روشها را به کار بگیرید و استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود بخشید. در این قسمت، به اهمیت شناسایی، جذب و خدمترسانی به مخاطب هدف پرداختیم.
پرسونای مخاطب، یک نمایه خیالی از مشتری ایدهآل شماست که به شما کمک میکند تا درک عمیقتری از نیازها، خواستهها و رفتارهای مخاطبان خود پیدا کنید. بهطور خلاصه، نظرسنجیها راهی عالی برای فهمیدن خواستههای مشتریان هستند و اطلاعات قدرتمندی ارائه میدهند که به تصمیمگیریهای بهتر و متمرکزتر کمک میکند. این نظرسنجیها همچنین میتوانند زمانی که به دنبال بازارها و مخاطبان جدید هستید، بسیار مفید باشند. هنگامی که تازه شروع به کار میکنید، مطمئن شوید که مخاطب هدف مشخصی دارید.
در هر کدام از راهکارها، نکات خاص و ویژهای قرار دارد که در این مقاله آنها را بررسی کردیم. به این ترتیب، میتوانید بر اساس کسبوکار خود، روشی که برای شما موثرتر است را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه را اداره میکنید، احتمالا راهاندازی باشگاه مشتری توسط دستگاه ذخیره شماره تماس بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید.
چرا یافتن مخاطب هدف مهم است؟
شرکتها برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرام، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند. درک این موضوع کلید دانستن نحوه بازاریابی محصول است، زیرا بدون شناسایی اینکه مشتریان بالقوه چه کسانی هستند و کجا حضور دارند، در رساندن پیام به آنها دچار سردرگمی خواهید شد. با بررسی دقیق تمام این شبکهها، میتوانید دریابید که در هر کدام، مخاطبین هدف شما چه چیزهایی را بیشتر از بقیه میپسندد و یک قدم بزرگ دیگر به شناسایی مخاطب هدف خود نزدیک شوید.
بدون شناخت دقیق این مخاطبان، هر تلاشی در حوزه بازاریابی ممکن است به هدر برود. فرآیند شناسایی مخاطب هدف شامل تحلیل و بررسی دقیق افرادی است که احتمال دارد به محصولات یا خدمات شما نیاز داشته باشند. از طرف دیگر، مشتریان به معامله با شرکتهای معتبر و به درد بخور علاقه دارند.
فرض کنید قراراست یک کمپین تبلیغاتی برای فیسبوک (Facebook Ad) ایجاد کنید. مسلماً تمایلی ندارید که تبلیغ شما برای همه نمایشداده شود چون این کار هزینههای شما را بشدت افزایش میدهد؛ در عوض قصد شما ارائهتبلیغات به مخاطبین هدفتان است. در ادامه سه راه ضروری را برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تقسیم بندی استراتژیهای مربوطه معرفی میکنیم. در حین تجزیه و تحلیل رقابت، به دنبال کشف شکاف در تلاش های بازاریابی آنها باشید. زمانی را صرف مطالعه بازخورد مشتریان کنید که ممکن است نشان دهنده نارضایتی آنها از رقابت باشد.
این فرآیند به شما کمک میکند تا به خوبی بفهمید که کدام افراد مشتریان ایدهآل شما هستند. از روشهای تحقیقی گرفته تا تحلیل دادهها، تلاشهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. مشخصا، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان هدف شانس دستیابی به اهداف مورد نظرتان را افزایش میدهد.
البته کسانی که در آن زمان با دستگاه آتاری بازی میکردند، امروز دیگر دنبال بازی کردن نیستند بلکه از این ابزار به عنوان یک ابزار خاطرهانگیز استفاده میکنند. سعی کنید که همیشه تعریف خودتان را از مخاطب هدف بررسی کنید و ببینید که آیا مسیر شما در راستای پیدا کردن مخاطبان هدف درست است. در صورتی که میبینید دارید مسیر را اشتباه میروید باید در تعریف خود از این مخاطبان تجدید نظر کنید. نه تنها این کار پایه نوع محتوایی که میخواهید تولید کنید را مشخص میکند، بلکه به طراحی راههای بالقوه برای سازماندهی محتوای روی وبسایت شما نیز کمک میکند.
شرکت در رویدادها و نمایشگاهها فرصتی استثنایی برای تعامل مستقیم با مشتریان و نمایش ارزشهای برند شماست. این رویدادها به شما امکان میدهند تا در محیطی رقابتی، محصولات یا خدمات خود را به مشتریان هدف عرضه کنید. بله، استفاده از ابزارهای تحقیق مخاطب هدف ضروری است زیرا به شما کمک میکند تا نیازها و تمایلات مخاطبانتان را بهتر بشناسید و استراتژیهای مناسبی را برای کسب و کارتان ایجاد کنید.
یافتن مخاطب هدف در فضای مجازی
اصولا برای درک مشتریان و پیدا کردن راههای جدید برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف (target audience) راه بهتری از جستجوی اطلاعات وجود ندارد. اگر خواستهها و نیازهای مخاطبانتان را میشناسید، میتوانید به طور ملموسی با آنها ارتباط برقرار کنید. در این راستا، به کمک بینشهای سئو میتوانید درباره چهارچوب فکری و هدف مخاطبانتان اطلاعات بیشتری به دست آورید. به عبارت دیگر، درک نحوه جستجوی افراد و علایق آنها اطلاعات مفیدی را در مورد مشتریانتان ارائه میدهد. از ابزارهای مختلف رسانه های اجتماعی یا ابزارهای تجزیه و تحلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایی که مخاطب هدف شما بیشتر وقت خود را می گذراند، استفاده کنید. یک آژانس بازاریابی یا شرکت تبلیغاتی نیز می تواند در این زمینه کمک کند.
با رتبهبندی IP68، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به شما این امکان را میدهد که از این Galaxy فراتر از آنچه فکر میکردید بهره ببرید. موضوع ولاگتان را مشخص کنید و قبل از شروع، یک طرح کلی در ذهنتان داشته باشید. سعی کنید ویدئو را در محیطی با نور خوب ضبط کنید و از زوایای مختلف فیلم بگیرید تا جذابتر شود. وقتی شات میشوید، بسیاری از بازدیدکنندگان ابتدا به هایلایتهای شما نگاه میکنند.
هر شبکه اجتماعی مخاطبان خاص خود را دارد و استفاده از یک پلتفرم نامناسب میتواند به هدر رفتن منابع شما منجر شود. برای مثال، اینستاگرام برای نمایش محصولات بصری مناسب است، در حالی که لینکدین برای تعاملات حرفهای و B2B بهترین گزینه است. همانطور که گفته شد امروزه، رسانههای اجتماعی به میدان جدیدی برای کسب و کارها تبدیل شدهاند که فرصتهای بینظیری برای ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه میدهند.
همچنین، استفاده از پلتفرمهای آنلاین مانند Google Forms و SurveyMonkey میتواند در جمعآوری دادههای تحقیق مخاطب هدف بسیار مفید باشد. اساسا پرسوناها یک سری شخصیت من درآوردی هستند که گروههایی از افراد با علایق، اهداف و خواستههای یکسان را نشان میدهند. با استفاده از این پرسوناها میتوانید شخصا نحوه دسترسی به مخاطبانتان را در یک زمان درست درک کنید. با این حال، تمرکز روی شخصیت و داستان مخاطبانتان در هنگام ایجاد پرسونای خریدار اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، پرسوناها با ایجاد همدلی به درک بهتر نیازهای مشتریان کمک میکنند تا متوجه شوید سختگیری این افراد خاص چه دلایلی دارد.
برنامههای وفاداری مشتریان یک ابزار قوی برای جلب توجه و نگهداشتن مخاطبان هدف هستند. این برنامهها انگیزههایی مانند تخفیفها، جوایز و امتیازهای وفاداری به مشتریان ارائه میدهند تا با شما ارتباط برقرار کنند و خریدهای بیشتری انجام دهند. با بهکارگیری برنامههای وفاداری، میتوانید ارتباط نزدیکتری با مخاطبان خود برقرار کنید و جذب مشتریان هدف را انجام دهید. بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از روشهای مؤثر برای شناسایی و ارتباط با مخاطبان هدف است. با ارسال ایمیلهای هدفمند به لیستهای ایمیلی خود میتوانید بفهمید که کدام نوع محتوا بیشترین تعامل را با مخاطبان ایجاد میکند و چه نوع پیامهایی برای آنها جذابتر است. به همین دلیل مهم است که از هشتگهای مرتبط با زمینه فعالیت خود استفاده کنید—این کار به شما کمک میکند به افرادی که به آن موضوع علاقه دارند، دسترسی پیدا کنید.
بلاگر کسی است که محتوایش را به شکل متن مینویسد و در وبلاگ یا پلتفرمهای مشابه منتشر میکند. او ممکن است تجربیات سفر، نکات آموزشی، یا حتی نظرات شخصیاش را با کلمات و تصاویر در اختیار مخاطبان قرار دهد. اگر میخواهید صفحهای را شات کنید، حتماً از تصاویر یا ویدئوهای باکیفیت و مرتبط استفاده کنید. حتی میتوانید از یک اسکرینشات ساده اما زیبا برای شات استوری استفاده کنید.
{بهرهگیری از روشهای بازاریابی آنلاین
|}او مدرک روزنامه نگاری دارد و درباره محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی و زندگی در نزدیکی ساحل وبلاگ می نویسد و پست می گذارد. ویرجینیا همیشه راهاندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال میکند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت میکند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد.
برای مثال، اسپانسر شدن در یک همایش تخصصی شما را بهعنوان یک برند معتبر و قابلاعتماد معرفی میکند. برای تحلیل دادههای مخاطبانتان میتوانید از ابزارهای تحلیل آماری، نرمافزارهای تحلیل داده، و ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی استفاده کنید. این ابزارها به شما امکان میدهند تا الگوها و روندهای مخاطبانتان را شناسایی کنید و تحلیلهای مفیدی برای کسب و کارتان انجام دهید. با طراحی و ارسال نظرسنجیهای آنلاین به مخاطبان خود، میتوانید از آنها درباره موضوعات و مسائل مختلف سوال بپرسید و دیدگاههایشان را درباره محصولات یا خدمات شما بشناسید. استفاده از ابزارهای نظرسنجی مانند SurveyMonkey و Typeform میتواند به شما در جمعآوری دادههای کیفی و کمی کمک کند.
- {
- شما باید تعیین کنید که آیا جامعه شما حتی در هر یک از سیستمعاملهای رسانههای اجتماعی خاص حضور دارد یا خیر. |}
- یعنی همان ویژگیهای و معیارهایی که باعث میشود آنها خواستهها و نیازهای یکسانی در مورد محصولات و خدمات قابل ارائه داشته باشند.
- بااینحال، اگر این کار را نمیکنید، در نظر بگیرید که مشتریان فعلی شما چه کسانی هستند. {
- به عنوان مثال اگر یک فروشگاه را اداره میکنید، احتمالا راهاندازی باشگاه مشتری توسط دستگاه ذخیره شماره تماس بهترین کاری است که میتوانید انجام دهید. |}{
- در دنیای رقابتی امروزی، شناخت مخاطب هدف یکی از اصول اساسی در موفقیت هر کسب و کار است. |}
- اگر بعدها خواستید کیفیت ولاگها را بهتر کنید، کمکم تجهیزات بهتری بخرید.
با مخاطبان خود تعامل کنید؛ به کامنتهایشان پاسخ دهید و به پیشنهاداتشان گوش دهید. این تعامل نه تنها به رشد پیج شما کمک میکند، بلکه باعث میشود ارتباط نزدیکتری با مخاطبانتان داشته باشید. یکی از مهمترین عوامل موفقیت در اس ام اس مارکتینگ، استفاده از خط تلفن معتبر است. خطوط معتبر، احتمال مسدود شدن پیامها را کاهش میدهند و اعتماد مخاطبان را جلب میکنند. نواتل، خطوط معتبر رندی با پیش شمارههای8280 را در اختیار شما قرار میدهد که باعث افزایش تحویلپذیری پیامها میشوند. مشارکت با اینفلوئنسرها و افراد محبوب میتواند به شما در جذب مشتریان جدید کمک کند.
بررسی کنید که مشتریان شما بیشتر به چه مسائلی اشاره میکنند و چه پیشنهاداتی برای بهبود محصولات یا خدمات دارند. از این اطلاعات برای بهبود کیفیت و جذابیت محصولات و خدمات خود بهره ببرید. برای پیدا کردن مخاطب هدف، ابتدا باید محصولات یا خدمات خود را به دقت بررسی کنید و مشخص کنید چه افرادی به این محصولات نیاز دارند یا علاقهمند هستند. اینفلوئنسرها همچنین به خاطر داشتن وفاداری بالای دنبالکنندگانشان شناخته شدهاند و همین موضوع آنها را به هدف ایدهآل برای هر شرکتی تبدیل میکند. مصرفکنندگان معمولاً به محصولات یا خدماتی که اینفلوئنسرها تبلیغ میکنند، بیشتر اعتماد میکنند و احتمال خرید آنها نیز افزایش مییابد.
در واقع تجربه مشتری یکی از اصلیترین عوامل در پیدا کردن مخاطبان هدف است. با ارتقاء تجربه مشتری و ایجاد تعامل مثبت با مخاطبان، میتوانید مشتریان خود را جذب کنید و آنها را به مدت طولانیتری نگهدارید. تقسیمبندی مخاطبین هدف بر اساس مکان جغرافیایی، به شما امکان میدهد تا نیازها و تمایلات مخاطبین هر منطقه را به خوبی درک کنید و استراتژیهای محلی متناسب با آنها را اجرا کنید. مخاطب هدف به گروه خاصی از افراد گفته میشود که یک کسب و کار قصد دارد با تلاش های بازاریابی خود به آنها دست یابد.
برای جذب مشتریان از رسانههای اجتماعی، اولین قدم انتخاب پلتفرمهایی است که با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند. هر پلتفرم ویژگیهای خاص خود را دارد و باید از آنهایی استفاده کنید که بیشترین تأثیر را در کسبوکار شما خواهند داشت. برای مثال، اگر مخاطبان شما جوانان هستند، اینستاگرام و تیکتاک گزینههای خوبی خواهند بود. در این مرحله، مخاطبان شما به برند و محصولات شما توجه بیشتری میکنند و در حال مقایسه آنها با گزینههای دیگر در بازار هستند. هدف شما در این مرحله این است که مخاطبان را متقاعد کنید که محصولات شما بهترین انتخاب برای نیازهایشان است.
این ویژگیها میتواند شامل سن، جنسیت، شغل، محل زندگی و علایق شخصی باشد. درک صحیح این ویژگیها به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس نیازها و تمایلات مخاطبان هدف تنظیم کنید و بدین ترتیب بازدهی بیشتری داشته باشید. و اگر هنوز در شناسایی مخاطبان خود مشکل دارید، بهترین کار این است که به دنبالکنندگان صفحات رسانههای اجتماعی رقبا نگاه کنید.
با بررسی پروفایلها، پستها، و تعاملات مخاطبان در شبکههای اجتماعی میتوانید اطلاعاتی درباره نیازها و تمایلاتشان کسب کنید. همچنین، با استفاده از ابزارهای تحلیل شبکههای اجتماعی مانند Facebook Insights و Twitter Analytics، میتوانید الگوها و روندهای مربوط به مخاطبان خود را بررسی کنید. همانطور که میدانیم، تحقیق در بازاریابی یکی از مراحل حیاتی است که به شرکتها کمک میکند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسند و به طور مؤثرتری به آنها نیازها و تمایلات خود را ارائه کنند. با استفاده از ابزارهای تحقیق مخاطب هدف، میتوانید به راحتی اطلاعاتی قابل اعتماد را درباره مخاطبان هدف خود جمعآوری کنید.
به طور مثال این شرکت یک اکانت اینستاگرام مخصوص برای خانمها دارد و یکی مخصوص اسکیتبازها. او در هر کدام از این اکانتها محتوایی را منتشر میکند که مطابق با نیازها و سلیقه پرسونای مخصوص به خود است. با این کار مخاطبین هدف خود را به طور کلی تفکیک کرده و اقدامات بازاریابی و تبلیغات را برای هر کدام از آنها به طور جداگانه و هدفمند اجرا میکند. فروش محصولات و رشد فروشگاههای آنلاین زمانی آسانتر است که به مخاطبان مناسب در کانالهای مورد علاقه آنها هدفگذاری کنید. هرچه اطلاعات بیشتری از مشتریان موجود خود داشته باشید، میتوانید بر بخشهای خاص تمرکز کنید.
طبق مطالعه صورتگرفته توسط SurveyMonkey،نظرسنجیهای بازاریابی به صورت میانگین حاوی ۱۳ سوال هستند در حالیکه سایر نظرسنجیهااز ۴ الی ۱۴ سوال تشکیل میشوند. هر سوالی دارید میتونید در پایین همین مقاله دیدگاهی بنویسید تا کارشناسان لنزآپ در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد اینکه چگونه می توانیم از اهداف بازاریابی شما حمایت کنیم بیشتر بدانید. فناوری پیشگام mDNIe در AP سفارشی ما تعبیه شده است و با بهینهسازی نرمافزار، زمان استفاده از باتری افزایش مییابد تا بتوانید ساعتها از تماشای ویدیو لذت ببرید. Now Bar سپس به پایین صفحه اصلی Galaxy S25 Ultra که فوکوس میشود، میرود. سه هشدار دیگر از Now Bar در بالای هشدار اول، تایمر، موسیقی و تمرین ظاهر میشوند.
برندهایی که در صدر بازی بازاریابی قرار دارند و دائماً به دنبال راههایی برای افزایش ویو میلیونی و دیده شدن خود هستند،تگهای جغرافیایی را در استراتژی بازاریابی خود میگنجانند. ما بر بهرهوری انرژی و گردش منابع در تمام چرخههای عمر محصول تمرکز میکنیم. بدون نیاز به تجهیزات حرفهای، به سادگی با فیلمبرداری Log video، سایه روشنهای بیشتری را ثبت کنید.
البته این که دستهبندی شما بر چه اساسی باشد، کاملا بستگی به نوع کسبوکار یا فروشگاه شما دارد. ممکن است به جای دستهبندی افراد بر اساس محصولی که مشتریان خریده باشند، دستهبندی بر اساس وضعیت تاهل یا سن برای شما مهمتر باشد. یک برنامه شفاف از تبلیغات خود آماده کنید تا بتوانید معیارهای دستهبندی را از دل آنها استخراج کنید. تنها با خرید دستگاه ذخیره شماره تماس میتوانید مشکل جمعآوری اطلاعات ضروری، هدفمندترین مشتریان را حل کنید. این دستگاه روی پیشخوان فروشگاه شما قرار میگیرد و به شما اجازه میدهد شماره مشتریان را ذخیره کنید. به محض اینکه شماره مشتری در این دستگاه ثبت میشود، یک پیامک خوشآمدگویی به باشگاه برایش فرستاده میشود و راه ارتباطی شما با فرد ایجاد میگردد.
اینستاگرام همچنین با 35٪ کاربران بین 25 تا 34 سال و 30٪ بین 18 تا 24 سال موردپسند نسلهای جوان قرار دارد. همچنین ویژگیهایی مانند مصرف برق، الگوی هزینه و مرحله زندگی آنها را در نظر بگیرید. جدیدترین مطالب و آموزش ها در زمینه کسب و کار اینترنتی را در سایت آرکاد مشاهده کنید. این کمپین باعثشد که این برند تنها از طریق موتورهای جستجو ۲۰ برابر بیشتر مخاطب جذب کند.
این سایت