برنامه ریزی سئو
تدوین استراتژی سئو، راهنمای کامل اجرا 0 تا 100 + دانلود آوادیس
هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبهی بهتری را به مقالهها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. یکی از بخشهای مهم این همایش، رونمایی از کتاب «استراتژی سئو» بود که توسط علی حسینی، بنیانگذار سئولب، ترجمه شده است. این کتاب بهطور خاص برای افرادی طراحی شده که تازه وارد حوزه سئو شدهاند یا با مشکلات مختلف در مسیر خود روبرو هستند. ویژگی مهم این کتاب استفاده از QR کدهایی است که امکان آپدیت و بهروزرسانی مداوم محتوای کتاب را فراهم میکند. نکته قابلتوجه دیگر این است که این کتاب بهصورت رایگان در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است تا تمامی افراد بتوانند از آن بهرهمند شوند. یک سئوکار حرفهای باید توانایی تحلیل دقیق دادهها و اجرای استراتژیهای مؤثر را داشته باشد تا بتواند سایت را به جایگاههای بالاتر برساند.
امنیت سایت، یکی از این فاکتورهاست که با استفاده از گواهینامه SSL میتواند به سایت شما امتیاز مثبت دهد. علاوه بر آن، سرعت بارگذاری صفحات نقش مهمی در تجربه کاربری و رتبهبندی دارد. هر چه سایت شما سریعتر بارگذاری شود، احتمال ماندگاری کاربران بیشتر خواهد شد. اگر کاربران به نتایج نمایش دادهشده اعتماد نکنند، به مرور از موتور جستجو فاصله میگیرند. بنابراین، برای موفقیت در دنیای دیجیتال، ضروری است که از روشهای اصولی سئو ارگانیک استفاده کرده و سایت خود را بهگونهای بهینهسازی کنیم که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو جذاب باشد. برخی از صاحبان کسب و کار معتقد هستند که به دلیل کوچک بودن سایت نیاز به تدوین استراتژی ندارند.
با وجود الگوریتمی به نام Mobile First Index، بسیاری سایتها اول برای نسخه موبایل و سپس نسخه دسکتاپ طراحی شدهاند. برای تست این ویژگی روی سایت خود میتوانید از Google Mobile Test استفاده کنید و نمای دقیق سایت خود را در سایزهای مختلف بر اساس استانداردهای گوگل ببینید. برای نگارش محتوای آسمان خراش به موضوعی بپردازید که همیشه بازدیدکنندگان خودش را داشته باشد. موضوعاتی با عنوان «محتوای همیشه سبز» همیشه برای مخاطبان جذاب است و تا ابد کاربرانی هستند که آنها را جستجو کنند. همچنین موضوع انتخابی باید بتواند به سوالات و دغدغههای جزئیتری پاسخ دهد و برای پروبال دادن به زیرمجموعههایش به اندازه کافی اطلاعات داشته باشد.
اگر با اصطلاحات سئو آشنا نیستید در اینجا لیست بزرگی از آنها را برای شما آماده ساختیم. بهطورکلی، داشتن یک استراتژی واضح سئو و اجرا شده برای بهبود تجربه کاربری سایت، هدایت ترافیک هدفمندتر، هدایت بهتر مشتری در قیف فروش و در نهایت دستیابی به اهداف تجاری شما ضروری است. هنگامی که سایت شما در صدر نتایج دیده میشود، مخاطبان با اطمینان بیشتری روی آن کلیک میکنند و در نتیجه، میزان اعتماد به برند شما افزایش مییابد. حضور در موقعیتهای برتر، نهتنها باعث افزایش بازدیدکنندگان میشود، بلکه به رشد کسبوکار و تثبیت جایگاه شما در بازار رقابتی کمک میکند. کسانی که قصد دارند در این زمینه رشد کنند، باید همواره دانش خود را بهروز نگه داشته و از ابزارهای پیشرفته برای تحلیل عملکرد سایت بهره ببرند. کسب مهارتهای لازم در این حوزه به شما کمک میکند تا بدون پرداخت هزینههای اضافی، جایگاه مناسبی در صفحات نتایج جستجو کسب کنید و اعتبار آنلاین خود را افزایش دهید.
تنها به سرچ یک عبارت کلیدی اکتفا نکنید و عبارات مرتبطی که گوگل پیشنهاد می کند را هم مورد بررسی قرار دهید. همچنین پایین فیلد جستجو در موتورهای جستجو انواع فیلترها وجود دارد که به شما در بررسی دقیق عبارت کمک می کند. اگر بخواهیم تفاوت سئو کلاه سیاه و کلاه سفید را خیلی مختصر توضیح دهیم باید بگوییم که سئو کلاه سفید، میکوشد یک محتوای ارزشمند را به بهترین شکل ممکن به گوگل و سایر موتورهای جستجو معرفی کند. همچنین، تلاش برای افزایش رضایت کاربران، معمولاً به ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو نیز کمک خواهد کرد. همایش بزرگ استراتژی راهبری سئو با حضور بیش از ۲۰۰ متخصص برجسته در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ برگزار شد.
برای مثال در وهله اول هم باید استراتژی کوتاه مدت داشته باشیم و هم بلندمدت. درواقع باید بدانیم که می خواهیم برای مثال تا سه ماه آینده سئوی سایتمان در چه وضعی باشد. در شش ماه آینده چطور؟ سپس تمام فعالیت های سئو را در جهت رسیدن به این هدف طرح ریزی کنیم. در این مرحله، شناسایی عباراتی را که هم جست و جوی بالایی دارند و هم اغلب نادیده گرفته می شوند جدی بگیرید. این کلمات کلیدی همان جزیره های بِکری هستند که قابل سکونت اند، اما هنوز نتوانسته طبیعت زیبایشان را تسخیر کند. چون بر اساس شناختی که از نیاز روز بازار داریم می توانیم آنها را پیدا کنیم.
با تحقیق کلمات کلیدی میتوانید بفهمید مخاطبان هدف شما چه کلماتی را جستوجو میکنند و بیشتر دنبال چه چیزهایی هستند؛ یا اصلا مخاطبان چقدر با حوزه کاری شما آشنا هستند و به استفاده از محصول و خدمات شما میل و رغبت دارند. از آنجایی که ما در سئو سه سطح داخلی، خارجی و تکنیکال سایت را بهینهسازی میکنیم، در تدوین استراتژی سئو هم باید اقدامات لازم برای هر سه نوع سئو را در نظر بگیرید. از ترفندهایی که برای بک لینک سازی استفاده می شود، ایجاد محتوای باکیفیت است تا مخاطبان از محتوای شما به عنوان ایده یا منبع در قسمتهای مختلف سایت، استفاده کنند و لینکدهی انجام شود. این اقدام از نظر گوگل بسیار ارزشمند است و محتوای شما را به عنوان یک محتوای مفید در نظر می گیرد. همچنین از دیگر ترفندها برای بک لینک سازی، دعوت کاربران انجمنها به سایت از طریق لینک است که باید هوشمندانه انجام شود.
با این کار بخشی از ارزش آن وبسایت به محتوای شما انتقال مییابد و این فرآیند ترافیک طبیعی زیادی به سمت شما هدایت میکند. اهمیت «تحقیق کلمات کلیدی» (Keyword Research) و انتخاب کلیدواژههای مناسب برای سئو بر هیچکس پوشیده نیست اما قبل از آن باید به انتخاب و دستهبندی موضوعات محتوا بپردازیم که به نوعی زیربنای تحقیق کلمه کلیدی به حساب میآید. در ادامه این مطلب بررسی کاملی روی مراحل مختلف تدوین استراتژی سئو و اقداماتی که باید برای هر مرحله انجام دهیم خواهیم داشت. کلمات کلیدی درنظر گرفته شده برای سایت، میتواند در بین چندین سایت مختلف یکسان باشد. مجموعه تهران سایت با مرکز توجه قرار دادن اهداف سایت، کلمات کلیدی خاص و طولانی را انتخاب میکنند.
اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. بلکه نوعی نگرش به محیط وب و تولید محتوا و شکلی متفاوت از حضور در فضای آنلاین است. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. آنچه در پاسخ به این سوال مشخص میشود، بیشتر نشاندهندهی آگاهی کاربران از برندها است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت.
یکی از مهمترین دلایل بهینهسازی وبسایت، افزایش اعتبار آن در فضای اینترنت است. قرار گرفتن در رتبههای برتر نتایج جستجو به کاربران نشان میدهد که سایت شما معتبر و قابلاعتماد است. علاوه بر این، آگاهی از اصول بهینهسازی سایت به شما کمک میکند تا عملکرد وبسایت خود را تحلیل کرده و بر اساس دادههای بهدستآمده، تصمیمات هوشمندانهتری بگیرید. بنابراین، یادگیری سئو و بهکارگیری آن یک ضرورت برای هر کسبوکار آنلاین محسوب میشود. به طور کلی بهترین زمان برای شروع تدوین استراتژی سئو سایت، قبل از طراحی سایت است. چراکه در هنگام تدوین استراتژی سایت، شما میبایست اقداماتی را در دیزاین و طراحی کنید که به سئو سایت شما کمک کند.
حالا اگر قانع شدهاید که به استراتژی سئو نیاز دارید مراحل این استراتژی را بهدقت یاد بگیرید تا هنگام تعیین استراتژی سایتتان چیزی را از قلم نیندازید. در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چه مواردی یک استراتژی سئوی قوی را تشکیل میدهند و چگونه میتوان این استراتژی را متناسب با سایت شما تدوین کرد. برای تدوین برنامه عملی استراتژیک می توان از ابزارهای طراحی استراتژی مثل جدول SWOT استفاده کرد. از هر ابزاری که استفاده کنیم، نهایتا لازم داریم که یک برنامه مشخص عملی و زمان بندی شده داشته باشیم که طبق آن برنامه بتوانیم به هدف مورد نظر برسیم. در این مطلب از مجله فرادرس بررسی کردیم که استراتژی سئو چیست و برای تدوین آن چه نکات و مراحلی را باید طی کنیم. در واقع بهروزرسانی محتواهای قدیمی از روشهای هوشمندانه برای افزایش ترافیک و «بازگشت سرمایه» (ROI) محتوا در طول زمان است.
دقیقا مشابه «موضوع» (Subject) ایمیل، عنوان سئو و توضیح متا تعیین کننده کلیک یا عدم کلیک کاربر روی لینک وبسایت شما است. رقبا و وبسایت از نظر سئو داخلی، محتوا، خارجی و تکنیکال، آنالیز و گزارش ها ارائه میشود. چه کارشناس سئوی یک سایت باشید و چه مالک یک کسب و کار، لازم است که تمرکز کافی روی قابلیت های فنی و اجرایی سئو داشته باشید. درست است که کلیدواژه های راحت تر ترافیک زیادی را به سایت شما روانه نمی کنند، اما شروع سئوی وب سایت با آنها می تواند استراتژی هوشمندانه ای باشد. مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم.
با توجه به لیستی که از موضوعات مهم حوزه فعالیت و کلمات کلیدی آماده کرده اید، شروع به تولید محتوا در صفحات مرتبط کنید. کلمات کلیدی وموضوعاتی که در دسته خدمات یا محصولات هستند، مجزا از کلمات کلیدی مرتبط با مقالات باید در نظر گرفته شود تا کاربر به صفحه درستی دست پیدا کند. اگر محتوایی که ایجاد می کنید بدون در نظر گرفتن کلمه کلیدی باشد و تکنیک های سئو مرتبط با ایجاد محتوا رعایت نشود، عملاً تلاش های خود را به باد داده اید. بهتر است در شروع، از کلمات کلیدی Long Tail یا کلمات کلیدی دم بلند استفاده شود. دلیل انتخاب کلمات کلیدی دم بلند، رقابت پایینی است که در این کلمات وجود دارد، با سئو عبارات دم بلند راحت تر میتوان به نتایج اول گوگل دست یافت. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، میتواند همزمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد.
وقتی که دارین برای استراتژی سئو برنامه ریزی میکنین، تحلیلگر میتونه ایده بهتری برای تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز بهتون بده. سپس میتونه طرحی رو برای چگونگی سازگاری اون کلمات کلیدی با صفحات بهینه شده و لینک های ارسال شده لازم برای بالا اومدن در نتیجه جستجوی گوگل یا SERP ایجاد کنه. استراتژی سئو یا پلن سئو ،برنامهایه برای فعالیتهای بهینه سازی موتور جستجو و سازمان دهی محتوای وب سایت براساس موضوع سایت است. همچنین این استراتژی یه راه حل بلند مدت از پیش تعیین شده برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت شما، بهبود نرخ تبدیل Conversion و افزایش درآمد آنلاین شماست. اگرچه این استراتژی بیشتر بلندمدته ولی تو عرض چندماه میتونین به طور غیر مستقیم شاهد تغییرات مثبتی باشین که سایت شما رو تحت تاثیر قرار داده.
خوشبختانه طی سالهای اخیر، با بهبود الگوریتمهای موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کمرنگتر شوند. نوشتن برای کاربران، اگر چه رضایت بازدیدکنندگان را تأمین میکرد، اما الزاماً به رتبهی بهتر در موتورهای جستجو منتهی نمیشد. همانطور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران بیشتر از سایر موتورهای جستجو شناخته شده هستند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ “وب ثمر ” تلاش خودمان را می کنیم تا شما را به نتیجه مطلوب برسانیم و کسب و کار شما پر ثمر شود. خط مشی سازمانی ما، تعهد در خدمات و اجرای صحیح قوانین مارکتینگ و کسب و کار برای شما عزیزان می باشد. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
خدمات تدوین استراتژی سئو سایت شامل استراتژی سئو محتوا، استراتژی سئو داخلی و خارجی و سئو تکنیکال میباشد. برنامه ریزی سئو، نقشه و مسیر راه سئو، اولین قدم در شروع بهینه سازی و حضور در صفحه یک گوگل است. اگر سئوکار دارید یا خودتان شخصی سایتتان را سئو میکنید و نیاز به برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت توسط یک متخصص سئو دارید تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید این خدمات برای شما بهترین است. همچنین میتوانید از خدمات مشاوره سئو و آنالیز سئو سایت تخصصی ما نیز بصورت جداگانه بهره بگیرید. بعد از بررسی رفتار و نیازهای مخاطب، وضعیت سئو داخلی و همچنین وضعیت رقبا، باید یک برنامه عملی برای استراتژی تدوین کنیم. برنامه عملی در استراتژی سئو شامل بررسی و تحلیل موارد فنی، بهینه سازی محتوای قبلی سایت، برنامه ریزی برای تولید محتوای جدید با توجه به تحقیق کلمات کلیدی انجام شده و همچنین برنامه ریزی برای لینکسازی خارجی است.
به طور کلی مولفههای مهمی نظیر تعداد بازدیدهای مشخص، مدت زمان بازدید، نرخ پرش و نرخ تبدیل در پروسه بررسی و آنالیز سایت بسیار موثر واقع شدهاند و در استراتژی سئو نقش اساسی ایفا میکنند. بدین معنا که بررسی این چهار مورد در اولویت قرار دارد و باعث افزایش رتبه صفحات سایت در نتایج جستجو گوگل میشوند. تدوین و طراحی استراتژی سئو، به سایت ما هدف میبخشد و ما را به سمت آن هدایت میکند. به عبارت بهتر طراحی استراتژی سئو یک برنامه کوتاه یا بلند مدت در اختیار ما قرار میدهد و مشخص میکند که برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده باید چه اقداماتی را چگونه انجام دهیم و پیاده سازی این اقدامات از چه مسیری باید صورت بپذیرد. توسعه و تدوین استراتژی سئو برای یک سایت، امری زمانبر میباشد و لازم است تا علاوه بر انرژی کافی، از دقت و حوصله بالایی نیز بهره برد.
سئو، روشی نیست که بخواهید یک شبه آن را انجام دهید و صبح از خواب بیدار شوید و نتیجه آن را ببینید. این روشی زمانبر است و عوامل مختلفی برای رسیدن به نتیجه دلخواه تاثیر میگذارد. حداقل زمان پیشنهادی آن هم برای رسیدن به بازدید بهینه روزانه بین ۶ ماه تا ۱ سال است. در این مرحله وقت آن رسیده که برای منابع مالی و زمان خود برنامهریزی کنیم و تصمیم بگیریم که باید آنها را کجا خرج کنیم. ضرب المثل «هر چقدر پول دهی همانقدر هم آش میخوری» در این جا هم صدق میکند. تقلید کردن از رقبا یکی از بدترین کارهایی است که میتوانیم در سئو انجام بدیم، زیرا نهایتا باعث خواهد شد که همواره دنبالهرو رقبای خود باشیم.
لینک برای هر موضوعی از صفحات داخلی سایت، میتواند یک موردی برای اشتراکگذاری باشد. لذا افراد با دریافت لینک صفحاتی از سایت و کلیک کردن روی آن، به صفحه موردنظر در سایت انتقال داده میشوند. گوگل با افزایش بک لینک از جانب کاربران، افزایش رتبه سایت را اعمال میکند. مانند هرگونه فعالیتی که در نهایت موجب موفقیت میشود، سئو نیز نیازمند صبر، پشتکار و تداوم است. به همین دلیل در هنگام تدوین استراتژی سئو بازه زمانهای متدوالی را در نظر بگیرید و و در پایان هر زمان به بررسی مجدد سایت و رقبا بپردازید.
این نکته را به خاطر داشته باشید که ارتقای محتوا به یکباره صورت نمیگیرد و باید طی دفعات متعدد و در بازههای زمانی مشخص انجام شود. البته به کارگیری همه روشهای بالا به صورت همزمان ممکن است دشوار و گیجکننده باشد، بنابراین بهتر است در ابتدای کار روی دو یا سه مورد تمرکز کنید. فراموش نکنیم که سئو فرآیندی پیوسته است و در مدت زمان طولانی اثر و نتیجه خود را نشان میدهد. در فهرست زیر چند شاخص اصلی و مهم در گوگل آنالیتیکس آورده شدهاند که باید مورد بررسی و کنترل قرار بگیرند. تا جایی که کارشناسان تجارت الکترونیک در سراسر دنیا دائماً در حال تحقیق درباره این فاکتور بسیار مهم هستند. اما چیزی که روشن و بدیهی است این است که هر چه افراد بیشتری شما را بشناسند، شانس فروشتان هم بیشتر خواهد شد.
محتوای متنی، یک محتوای تکبعدی است که در حال حاضر جذابیت سابق را ندارد و نمیتواند همیشه پاسخگوی کاربر تنوعطلب امروزی باشد! وقتی بخشی از اطلاعات محتوای خود را به شکل اینفوگرافیک طراحی میکنید یا دادههای اضافی را در آن قرار میدهید یا برای یکی از بخشهای متن، ویدئو تولید میکنید یا موشن میسازید، به نوعی از انواع مدیا برای تولید محتوا استفاده کردهاید. حتی این روزها بازار تولید پادکست برای توضیح مفاهیم سخت و پیچیده حوزه کاریتان بسیار داغ است. از قدیمالیام هیچ رابطه صددرصد مستقیمی بین تعداد کلمات و موفقیت محتوا وجود ندارد. ممکن است یک محتوای ۳۰۰کلمهای بهقدری کامل و پاسخگوی کاربر باشد که بتواند به رتبه خوبی در گوگل برسد.
برندسازی در مقابل سئو چیزی بیش از نبرد خلاقیت در برابر تصمیمگیری مبتنی بر داده است. یعنی سئو با کشف اهداف کاربر و پیش بردن بخشهای مختلف آن متناسب با نیاز آنها و ایجاد تجربه کاربری ایدهآل میتواند به برندسازی کسب و کارها کمک کند و از آنها یک افسانه واقعی بسازد. در این مقاله شما را با استراتژی سئو آشنا کرده و ۸ مرحله کلیدی برای تدوین یک استراتژی موثر را معرفی کردیم. برنامهریزی برای سئوی سایت یک مرحلۀ بسیار مهم و بنیادین است که میتواند باعث موفقیت یا عدم موفقیت فعالیتهای آنلاین شما شود و سرنوشت سایت شما را رقم بزند. با شناسایی نیازها و دغدغههای مخاطب، میتوانیم رفتار آنها را درک کرده و برای جذب آنها برنامه ریزی کنیم. شناخت مخاطب به ما کمک خواهد کرد تا در مرحله تحقیق کلمات کلیدی انتخاب های بسیار بهتری داشته باشیم.
برای اینکه در این مسیر به راحتی جلو بروید و به نتیجه مطلوب خود برسید، نیاز به یک برنامه ریزی برای سئو دارید. استراتژی سئو به فرآیند برنامهریزی و اجرای تکنیکهای مختلف برای بهبود وضعیت سئو و رتبهبندی وبسایت در موتورهای جستجو اشاره دارد. هدف استراتژی جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به یک وبسایت با بهینهسازی محتوا، ساختار و سایر عناصر آن بر اساس دستورالعملهای موتورهای جستجو مانند گوگل است. در یک کلام اجرای شیوه بهینهسازی موتورهای جستجو نیاز به تدوین، برنامهریزی و اجرای هدفمند همه مراحل برای پیشبرد اهداف کسب و کار دارد. معمولا در تیم دیجیتال مارکتینگ این مشاور سئو است که تدوین استراتژی بهینهسازی موتورهای جستجو را با توجه به شناخت مخاطبان هدف بر عهده دارد. استراتژی یا رویکرد سئو هر سازمانی متفاوت است، اما در نهایت همه یک هدف را دنبال میکنند، آن هم دستیابی به ترافیک ارگانیک بیشتر و پیروی از آن است.
زامبی پیجها صفحاتی با محتوای بیارزش، نامرتبط و بیکیفیت هستند که در سایت فضای اضافی را اشغال کردهاند؛ چون نه در نتایج گوگل توانستهاند رتبهای بگیرند و نه کاربری را برای سایت جذب کنند. صفحات ایندکسنشده و غیرریسپانسیو یا صفحاتی که از نظر کیفیت محتوایی برای کاربر مناسب نیست، باید حذف یا ریدایرکت شوند. بررسی ماهانه صفحات از نظر کیفیت محتوا و برنامهریزی برای بهروزرسانی مطالب کمک میکند تا با این پدیده زشت مقابله کنید. یک استراتژی موفق سئو، تمرکز خود را بر روی بهبود تجربه کاربری برای مخاطب هدف و شناخت او میگذارد. با شناسایی ضعفها و قدرتهایی که داریم و همچنین اتفاقاتی که در محیط گوگل میافتد میتوانیم به یک برنامه استراتژیک مشخص برسیم. در واقع تمرکز ما به جای اینکه بر روی بهتر بودن از رقبا باشد، باید روی رفع نیازهای کاربران و خلق تجربه خوب برای آنها باشد.
این امر نه تنها موجب تحقق اهداف سئویی شما در کوتاهمدت میشود، بلکه امکان نظارت و بازبینی مستمر عملکرد را نیز فراهم میآورد. به این ترتیب، با تدوین یک استراتژی سئو جامع و دقیق، میتوانید بر اساس اطلاعات و دادههای واقعی پیش رفته و همواره نتایج را با اهداف اولیه خود مقایسه کنید. این رویکرد به شما کمک خواهد کرد تا با انعطاف پذیری و بهبود مداوم، به موفقیتهای چشمگیری در حوزه سئو دست پیدا کنید. در پاسخ شاید شما به قرار گرفتن وب سایتتان در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل اشاره کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که هدف سئو و بهینه سازی سایت خود را بهینه سازی شدن وب سایتتان برای کاربران قرار دهید نه فقط بودن در رتبههای بالا در صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل.
اعتماد به کارشناسان تهران سایت در جهت تدوین کلی و اصولی استراتژی سئو، به پیشرفت سایت شما خواهد انجامید. این امر میتواند به عنوان یک مورد اختصاصی و منحصر به فرد برای سایت موردنظر باشد. کارشناسان تهران سایت، در ارائه کلمات کلیدی مناسب و قابل جستجو، کوشا میباشند. سادهترین کلمات کلیدی که به آسانی به ذهن مخاطب میرسند، امکان جستجوی زیاد را توسط کاربران گوگل افزایش میدهند. اینجا باید برای کلیدواژه هایی که پیدا کرده ایم محتواهایی خلاقانه و باکیفیت تولید کنیم. همینطور با گذشت زمان، کم کم وب سایت های دیگر را هم ترغیب می کنند که به شما بک لینک بدهند و این برای سئو فوق العاده است.
شرکت تهران سایت برای آگاهی کاربر جهت داشتن یک سایت حرفهای، اطلاعات مفیدی را در زمینه سئو در اختیار او قرار میدهد. قبل از سئوسازی و تدوین استراتژی آن، کارشناسان مجموعه با ارتباطگیری با کاربران، از اهداف کلی و جزئی آنان آگاهی مییابند. متخصصان تهران سایت، هر مرحله از این استراتژی را با برنامهای جداگانه تدوین و اجرا میکنند. لازم است اشاره کنیم که کلمات کلیدی طولانی (Long tail Keywords) نیز می توانند در این مرحله نقش یک سکوی پرتاب را ایفا کنند. چراکه این کلمات جامعه محدودتری از مخاطبان را هدف قرار می دهند و احتمال رتبه گرفتن در آنها برای وب سایت های تازه کار بیشتر است. این بدان معنی است که استراتژی های سئو دقیقاً بنا به نیازها و اهداف هر وب سایت، متغیر خواهند بود.
این کمک می کند تا هم کارها را به خوبی پیش ببرید و هم درک مناسبی از نیازها و خواسته های آنها داشته باشید. با سئو می توانیم مخاطبان زیادی را به سایتمان بیاوریم، اما نه هر مخاطبی را؛ بلکه دقیقاً آنهایی را که مخاطب هدف هستند و بیشترین پتانسیل را برای مشتری شدن دارند. پس هم افزایش ورودی داریم و هم مطمئنیم که با مخاطبان درستی رو به رو شده ایم. به عنوان مثال هدف یک فروشگاه اینترنتی از سئو می تواند جذب مشتریان بالقوه باشد که به افزایش و رشد فروش منجر می شود. همیشه از استراتژی صحبت می کنیم؛ اما شاید کمتر پیش بیاید که معنی دقیق آن را بدانیم.
پس از تعیین اهداف و شاخص عملکرد کلیدی، باید جستوجوی و تعیین کلمه کلیدی را آغاز کرده و در ادامه، صفحات فرعی یا همان صفحات کلاستر سایت خود را مشخص کنید. کلمههای کلیدی تعیین شده باید کاربر را به صفحات کلاستر منتقل کرده و از آنجا به سایر بخشهای سایت هدایت کنند. این کار در حقیقت موجب میشود تا ترافیک ورودی یک وب سایت افزایش چشمگیری داشته باشد و بازدیدکنندگان آن افزایش پیدا کند. همانطور که میدانید افزایش کاربران و ترافیک یک سایت در قیف بازاریابی باعث افزایش مشتریان و در نهایت سود میشود. ناگفته نماند که سئو سایت کار یک و دو روز نیست و زمان میبرد تا تلاشهایتان به ثمر بنشیند و لازمه آن استمرار و رصد دستاوردها و نتایج و بهینهسازی آنهاست. پس منظور از استراتژی سئو، یک نوع راهنما، نقشه راه و برنامه است که راه رسیدن به صدر نتایج گوگل را مرحلهبهمرحله نشانتان میدهد.
از نظر گوگل، تنها راه شناختهنشدن سایتها بهعنوان کپیکار، تولید محتوا از طریق ترجمه چند منبع معتبر است. برخی از کاربران از جستجوی یک کلمه کلیدی به دنبال تحقیقات بازار هستند و میخواهند نقد و بررسی یک محصول را بخوانند. بعضی از کاربران مستقیماً قصد خرید یک کالا را دارند و باید به سمت صفحه محصول هدایت شوند. گاهی هم کاربران فقط میخواهند درباره موضوعی مطالعه کنند و از جدیدترین اخبار یک حوزه اطلاع پیدا کنند. اگر اندکی هم درباره بهینهسازی موتورهای جستجو مطالعه داشته باشید، مطمئنا میدانید که روشهای سئو یک شبه سایت شما را به عرش نمیرساند.
پس همین حالا برای رسیدن به این برنامه مدون، قدم اول را محکم تر از همیشه بردارید. پس از تدوین استراتژی سئو و آغاز پیادهسازی آن، باید زمان مشخصی را تعیین کرده و به آنالیز، بررسی و تحلیل استراتژی خود پرداخته و بهصورت دورهای و مستمر، آن را بازسازی و اصلاح کنید. فراموش نکنید که برنامه ریزی سئو پروژهای با یک پایان مشخص نیست و باید بهصورت دائم فرصتهای موجود را شناسایی کرده و از این طریق میزان رشد کسبوکار خود را افزایش دهید. گسترش سئو میتواند شامل موارد مختلفی همچون تولید محتواهای باکیفیت، بهینهسازی یا اصلاح محتوای ساخته شده، بررسی عدم ایجاد خطاهای سئوی تکنیکال و سایر موارد مشابه باشد. بدون تدوین استراتژی سئو و تعیین همه بخشهای مهم، شما در یک مسیر کاملا ناشناخته قدم خواهید گذاشت و بدون داشتن یک چشمانداز مشخص، هیچگاه به یک هدف قابل قبول دست پیدا نمیکنید.
تصمیم گرفتن برای درس خواندن، شروع زندگی مشترک یا انجام یک کار جدید، نیازمند برنامه ریزی و امکان سنجی است که در ادامه به برنامه ریزی مدت دار می انجامد. برنامه زمانی 12 ماهه برای پیادهسازی استراتژی و مدیریت منابع را ارائه میکنیم و مشخص میکنیم که در هر بازه زمانی چه معیاری را برای موفقیت خود باید در نظر بگیریم. اینها سوالاتی هستند که در مسیر پیادهسازی استراتژی سئو با آن روبرو خواهیم شد، نگران نباشید در فصل پایانی پاسخ آنها را پیدا خواهیم کرد. خروجی ما در این فصل یک اکسل کامل از کلمات کلیدی ارزشمند است که آمار جستجوی ماهانه هرکدام را به دست آوردهایم و براساس مفهوم و ارتباط معنایی آنها را گروهبندی کردهایم. هدف ما از برگزاری این دوره کمک به یادگیری عمیق فرآیند تدوین استراتژی و اطمینان از توانایی شما در اجرای آن بر روی پروژههای واقعی است. البته سئو و بهینهسازی داخلی سایت خیلی گستردهتر از این حرفاست که بتوانیم در این مقاله راجعبه آن صحبت کنیم.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری