تعمیر زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه خودرو

۵ جنبه بد تعمیر زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه خودرو yunusmechanic.ir تعمیر پوسیدگی بدنه‌ی خودرو

توسط مدیر سایت در 5 تیر 1402


۵ جنبه بد تعمیر زنگ‌زدگی و پوسیدگی بدنه خودرو yunusmechanic.ir

تعمیر پوسیدگی بدنه‌ی خودرو به اندازه‌ی شغل بر روی خویش آن خسته کننده میباشد البته اجرا این شغل می تواند شما‌را از هزینه‌های مازاد دیگر مصون بدارد.

در‌صورتی‌که مراقب نباشید پوسیدگی میتواند به‌طور بدون نقص قتل کننده خودروی شما گردد. وجود آب در بدنه به آرامی سبب نفوذ در پایین رنگ گردد و با سپری شد مجال شاهد زنگ‌زدگی و پوسیدگی خواهید بود.


به این ترتیب هنگامی‌که‌این قطره‌های زنگ زده را در رکاب‌ها و قوس چرخ‌ها مشاهده کردید مجال آن میباشد که نفسی عمیق بکشید و به‌دنبال تعمیر آن باشید. شاید در مرحله‌ی نخستین این زمینه را فراموش نمایید ولی بالاخره یک روز بایستی آن را صحیح فرمایید؛ بدین ترتیب نخواهید توانست مکانیک‌های متعددی را پیدا فرمایید که یک روز را برای تعمیر این نصیب از خودروی شما صرف نمایند. پس خودتان دست‌به‌شغل گردید عالی میباشد. اینجا ۵ جنبه‌ی نامطلوب جراحی یک خودرو برای تعمیر پوسیدگی بدنه را بیان کرده‌ایم.

پوسیدگی مدام بدتر از آن چیزی میباشد که به لحاظ میاید
پوسیدگی از طرف پانل بیرونی شاید صرفا یک وصله‌ی کوچکی به لحاظ آید که به بدنه رخنه نموده است ولی زمانی‌که روند تعمیر را آغاز بکنید به زودی خواهید فهمید که‌این پوسیدگی و زنگ‌زدگی به محدوده‌ی بزرگ‌تری در بدنه جابجایی یافته میباشد.


ایراد اکثری از کانورتیبل ها این میباشد که زنگ زدگی در نواحی داخلی واقعه میفتد. این فرمان به خیال و خاطر جابجایی آب از درزهای کناری سقف به طرف رکاب‌ها و قوس چرخ‌های عقب میباشد که منجر میگردد ساختار داخلی خودرو خورده خواهد شد؛ به این ترتیب بعداز سمباده کشیدن به قوس چرخ قالب‌ی بیرونی کنار زده گردیده و لایه‌ی داخلی پوسیده نمایان میشود.

شک و دودلی و عشق به خودرو شمارا از این فعالیت بازمی‌دارااست
متأسفانه می بایست هنگامی‌که هر بخشی از فلز پوسیده را می برید وحشیانه (!) شغل نمایید. قبل از اینکه عملیات جوشکاری استارت گردد هر قسمت فلزی‌ای که خورده گردیده بایستی به وسیله سنگ سمباده منزه خواهد شد.


این عمل میتواند به طور کاملً دردناک باشد مخصوصاً هنگامی‌که عشق‌ی بسیار متعددی به خودروی خویش داشته باشید.

هزینه‌ی قبل در لحاظ گرفته گردیده برای تعمیر پوسیدگی شما‌را ورشکسته خواهد کرد
نمی‌دانیم در ذهن افرادی که تصمیم می گیرند آحاد فلز بدنه را با فیلر ترمیم نمایند چه می‌گذرد البته شگفت زده خواهید شد هنگامی بفهمید که بخش اعظمی از ردوبدل کاران از این شیوه به کارگیری می‌نمایند. پوشاندن حفره‌های زنگ زده با بتونه روشی سریع میباشد ولی در وقتگیر‌مقطع این بتونه آب را به خویش جذب خواهد کرد و مجدد به بدنه زخم خواهد رساند و یااینکه حفظ خیر در قبال رطوبت نخواهد داشت.

بده بستان پانل‌ها قادر است کاری ارزان باشد و هماهنگی را بر هم بزند
در خودروهایی که نقاط زنگ‌زدگی و پوسیدگی مشخصی دارا‌هستند کمپانی‌های مشخصی پانل‌های تعویضی بدون نقص را برای جاگذاری در بخش ها پوسیده گردیده می سازند.


متأسفانه این قطعات هیچ وقت شرایط استاندارد پانل‌های اساسی بدنه را نخواهند داشت؛ براین اساس زمانی که فلز اساسی بدنه جوشکاری و بریده شد به کرات خواهید مشاهده کرد که قطعه‌ی جایگزین مهیا به لحاظ می رسد که با بدنه‌ی مهم هم خوانی ندارد.

خودروی شما برای یک‌سری هفته ظواهر مزخرفی خواهد داشت
درصورتی که یک هفته‌ی بی نقص را عمل میکنید پس احتمالاً صرفا پایان هفته‌ها مجال خواهید داشت تا روی خودرویتان فعالیت فرمائید. بسته به آن نقطه‌ای از خودرو که مستلزم تعمیر میباشد، این عمل قادر است چند پایان هفته‌ی شمارا قبل از فراهم شدن برای پروسه رنگ بگیرد.


ما مراحل تعمیر نسل نخستین مزدا MX-5 را در اینجا نماد داده‌ایم که وقت متعددی را گرفت. ازآنجایی‌که در برخی حادثه ها نیز کمپانی می‌کردیم ظواهر خودرو بسیار بد جلوه می کرد. از طرف دیگر رنگ شدن این نواحی نیز سود‌ای فوق‌العاده به‌دنبال نخواهد داشت. این فرمان همچون جراحی پلاستیک روی شکل میباشد؛ البته مردد نشوید! در انتها خواهید فهمید که کل این امور ارزشش را داشته میباشد.


تعمیر نواحی زنگ‌زده و پوسیده‌ی بدنه چیزی میباشد که حتماً هر ماشین‌بازی می بایست یک‌فرصت جاری ساختن دهد. بدیهی میباشد که بایستی با خودروهای ارزان‌خیس این فعالیت را آغاز کرد ولی در زمانبر‌زمان این فرمان تمرینی برای شغل های خاص‌خیس و گران‌خیس خواهد بود. پیشنهاد‌ی ما این میباشد که در طول مطلوب تعمیر را استارت نمایید، خیر خیلی زود و خیر خیلی دیر. درصورتی که زنگ‌زدگی را روی بدنه می بینید پس همین هم اکنون آن را صحیح نمایید.

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن