ورزشگاه آلیانتس آرنا

دیگر خبری از ربان در هم پیچیده و قاب سلطنتی نبود. فونتهای به کار رفته در لوگو باشگاه یوونتوس به تدریج حالت واقعی پیدا کردند، تا امروز که از مرز واقعیت گذشته و به شکلی مینیمال درآمدهاند. لوگوی فعلی باشگاه یوونتوس، نمادی است که ارتباط بین گذشته و آینده باشگاه را به خوبی نمایش میدهد؛ لوگویی که مینیمالتر و کوچکتر از همیشه است. البته این بار دو ستاره به این لوگو اضافه شده بود تا نمادی برای 20 بار قهرمانی یوونتوس در رقابتهای سری آ باشد. در حالی که لوگوی اولیه متاثر از لوگوی باشگاه فوتبال نوتس، دارای دو رنگ مشکی و سفید بود، دو رنگ سرمهای و طلایی نیز به طیف رنگی لوگوی 1921 اضافه شده بودند. بسیاری از نمادهای سلطنتی از روی لوگوی ثانویه برداشته شده بودند و به جای آنها، نماد شهر تورین به همراه تصویری از یک توپ فوتبال به لوگو اضافه شده بود. همچنین آنها ششمین جام خود را در سال 1966 با شکست 2-1 مقابل پارتیزان به دست آوردند. از آغاز سال ۲۰۰۵ بایرن بازیهای خانگی خود را در ورزشگاه آلیانتس آرنا انجام میدهد.

اولدترافورد، ورزشگاه خانگی منچستر یونایتد، از زیباترین ورزشگاه های جهان است و به خاطر زیبایی اش لقب تئاتر رویاها را از سوی فدراسیون یوفا دریافت کرده و این لقب در ضلع شرقی ورزشگاه نیز حک شده است. اوج رقابت این دو باشگاه به لیگ قهرمانان اروپا ۱۳-۲۰۱۲ بازمیگردد که بایرن در فینال ورزشگاه ومبلی ۲-۱ دورتموند را شکست داده و قهرمان اروپا شد. جان اگرچه پدر و مادری ایتالیایی داشت، در بریتانیا به دنیا آمده بود. در سال 1921 بود که Juve از یکی از معروفترین لوگوهایش رونمایی کرد. در سال 2004، باشگاه یوونتوس از لوگویی رونمایی کرد که هم نماینده فعالیتهای ورزشی باشگاه باشد و هم نمودی از فعالیتهای خارج از زمین فوتبال. همچنین، بازیکنان کشورهای ACP -کشورهای آفریقا، کارائیب و اقیانوسیه که امضاکنندگان توافقنامه کوتونو هستند- به موجب حکم کولپک جزء سهمیههای خارج از اتحادیه اروپا محاسبه نمیشوند. در سال ۲۰۰۶ بود که رامون کالدرون به عنوان مدیر جدید باشگاه انتخاب شد. آن ها از دهه 50 بود که خود را به عنوان یکی از قدرت های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند.

گورخر قصه ما تا سال 1989 بر روی لوگوی یوونتوس جا خوش کرد، اگرچه در سال 1982، طرح مستطیلی لوگو یوونتوس به شکل دایره تغییر پیدا کرد. در سال 1929، باشگاه یوونتوس از لوگوی جدیدی رونمایی کرد که بر روی آن به جای گاو میش (نماد شهر تورین)، تصویر یک گورخر (نماد اشرافیان رم) قرار داشت. جدای از ظاهر راه راه، عمودی و شیک لوگوهای پیشین یوونتوس، آن چه در لوگوی این باشگاه ورزشی بیش از هرچیزی به چشم میخورد، نماد دو حیوان اسطورهای است که تاجی را در دست گرفتهاند و یا آن را بر سر نهادهاند. وجود المانهای رویال در لوگوی یوونتوس، بیش از هرچیزی به تاثیرپذیری فوتبال ایتالیا از فرهنگ بریتانیا برمیگردد. در لوگوی امروزی یوونتوس خبری از ستاره نیست. چرا؟ سال تاسیس تیم رئال مادرید به سال ۱۹۰۲ برمیگردد. آخرین دیدار اروپایی دو تیم به فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ برمیگردد که در بازی رفت بارسلونا در سانتیاگو برنابئو با نتیجه ۲-۰ به پیروزی رسید و بازی برگشت در نیوکمپ ۱-۱ مساوی شد. برای مسی به نظر کارها آسانتر میرسد. از نظر درآمد، رئال مادرید با ۵۵۷ میلیون یورو درآمد در فصل ۱۵-۲۰۱۴ در صدر پردرآمدترین باشگاههای فوتبال جهان بودهاست.

هافبک بایرن مونیخ، با کسب ۳۳.۸ درصد آرا در انتخابات تیم ملی هواداران در جایگاه نخست قرار گرفت، کای هاورتز از چلسی در رتبه دوم (۲۲.۷) قرار گرفت. باشگاه توسط تیم تجاری مارکو آجمونه مارسان خریداری شد و شخص مارکو به عنوان یک تاجر باسابقه، مسئولیت پرورش برند Juve را برعهده گرفت. به بیان دیگر، هویت یوونتوس با فوتبال تعریف میشود و نه با ستارههایش. اگرچه تورین زادگاه باشگاه یوونتوس است، اما برند یونتوس یک برند ملی محسوب میشود. در قسمت بالایی سپر نیز نقش یک تاج بزرگ دیده میشود. ] در سال ۲۰۱۰ نیز مشخص شد که رئالیها دارای بیشترین میزان گردش مالی در جهان فوتبال بودهاند. در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰ در هر بازی خانگی این تیم به طور متوسط ۳۳، ۲۶۶ نفر تماشاگر حضور داشتند که از این نظر در فرانسه چهارمین باشگاه است. کلمه یوونتوس ریشهای لاتین دارد و به معنای جوان و یا جوانان است. واژه یوونتوس، به معنای جوانان است و بازیکنان یوونتوس، از لقبشان راضی بودند.

حقیقت امر این است که مدتی طول کشید تا صاحبان یوونتوس رنگ مشکی-سفید را به عنوان هویت خود بپذیرند. همین شد که با الهام از لباس باشگاه فوتبال نوتس کانتی انگلستان، رنگهای سفید و مشکی را به عنوان رنگ شاخص برند Juve انتخاب کرد؛ رنگهایی که در لوگو یوونتوس نیز به چشم میخورند. همچنین مبلغی که آدیداس به بایرن پرداخت میکند برابر ۸۰ میلیون یورو در سال میباشد. این تیم از سال ۱۹۷۴ تاکنون در لیگ ۱ فرانسه بازی میکند و تاکنون ۶ بار این لیگ را فتح کردهاست. اولین حضور این تیم در لیگ دسته یک ایالت باواریا در سال ۱۹۵۶ صورت گرفت. بیایید با نگاه به تاریخچه لوگو یوونتوس، روند شکل گیری این لوگو ورزشی معروف را مرور کنیم تا به راز موفقیت صاحبان یووه، در امر برندسازی پی ببریم. زمانی که گروهی از دانشجویان اهل تورین، به دلیل داشتن یک ویژگی مشترک دور هم جمع شدند. با توجه به کم بودن سن افرادی که در تیم مذکور با یک دیگر فوتبال بازی میکردند، مردم محلی به آنها لقب Juventus را داده بودند. پدیده بانوی پیر در سال 1897 به همت تعدادی دانشجو متولد شد. از سال 1897 که باشگاه فوتبال یوونتوس کار خود را در تورین آغاز کرد، هشت سال گذشت تا اولین لوگو یوونتوس به طور رسمی طراحی و رونمایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید