باشگاه فوتبال بارسلونا

عمده موفقیتهای بارسلونا به خاطر فلسفهای است که یوهان کرایوف به این باشگاه آورد. در ۴ ژانویه ۲۰۱۶، بنیتز به خاطر کسب نتایج ضعیف، عدم محبوبیت میان هواداران و بازیکنان از سمت خود برکنار شد. در سال 1996، BRAND FINANCE FOOTBALL با هدف از بین بردن شکاف بازار و سرمایه تأسیس شد. از آنجایی که فوتبال یک ورزش جهانی و محبوب است، برندهای فوتبالی هم در لیست BRAND FINANCE FOOTBALL جایگاه مهمی دارند. این شرکت هر ساله بزرگترین برندهای دنیا را بررسی و ارزیابی کرده و برترین و باارزشترین آنها را معرفی می کند. هواداران باشگاه فوتبال بارسلونا به چهار دسته تقسیم می شوند که هر کدام با یکدیگر تفاوت دارند؛ دسته اول سوکی (به انگلیسی: soci) یا اعضای باشگاه نام دارند. دسته دیگر که پنیِس (به انگلیسی: penyes) نام دارند، به گونه ای به سوکی ها وابسته اند یا به عبارت دیگر با آنها در رابطه اند. اگر چه با انتقاللیپی، یوونتوس سه سال دیگر در كسب هر گونه جام ناكام ماند.

بارسلونا برای ادای احترام به خوان گمپر هر ساله پیش از شروع فصل جدید، دیداری دوستانه در این ورزشگاه برگزار میکند. در سال 1887، تغییرات کوچکی در ورزشگاه صورت گرفت و در سال 1891، باشگاه از حداقل ذخایر مالی خود برای نصب دو جایگاه جدید در ورزشگاه و اضافه شدن 2٬000 نفر به ظرفیت ورزشگاه استفاده کرد. باشگاه بارسلونا از زمانی که سطح اول فوتبال اسپانیا، معروف به لا لیگا، شروع به کار کرد (از سال ۱۹۲۸)، موفق شده است ۲۵ عنوان قهرمانی را ازآن خود کند. به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رییس هیات فوتبال البرز در گفت و گویی اظهار کرد: نمایندگان باشگاه رئال مادرید در خاورمیانه از استادیوم شریعتی، ورزشگاه انقلاب کرج و پایگاه قهرمانی استان بازدید کردند. این باشگاه همچنین توانسته ۳۰ عنوان قهرمانی در کوپا دل ری و ۵ عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند. هماکنون این تیم در لیگ دسته سوم اسپانیا معروف به سگوندا دیویژن بی حضور دارد. این دسته باید ثبت نام شوند و همچنین می توانند در بازی ها و دیگر فعالیت ها شرکت کنند. طرح ها و رنگ های لوگو باشگاه بارسلونا تا سال 1920 ثابت ماند؛ بعد از آن رنگهای آبی و قرمز روشنتر و خط دور لوگو نازکتر شد.

تغییرات اندکی هم روی ظاهر سپر و رنگ ها انجام شد و خطوط نازک تر شدند. لوگو طراحی شده توسط کومامالا تا امروز باقی مانده و در طول این سالها تغییرات اندکی روی آن صورت گرفته است. با توجه به نوسازی ورزشگاه در 1990 و قانون منع امکان تماشای بازی به صورت ایستاده احتمالاً این رکورد هرگز نمی شکند، زیرا ظرفیت ورزشگاه 99٬354 نفر است. مثلاً برای نخستین بار ورزشگاه در سال ۱۹۵۳ به گنجایش ۱۲۰ هزار هوادار رسید. آخرین بار در سال 2001 تغییرات کوچکی در لوگوی باشگاه صورت گرفت که در آن رنگهای کرم و بفنش در آخرین لوگو به رنگ آبی و زرد درآمدند. همچنین بارسلونا توانست رئال مادرید را در فینال کوپا دل جنرالیسمه در ورزشگاه برنابئو در حالی که فرانکو بازی را تماشا میکرد، شکست دهد و بخشی از اقتدار سابق خود را به نمایش بگذارد. در سال ۲۰۰۹، به دلیل تعمیرات مختلف بر روی جایگاهها، ۲۵۵ نفر از ظرفیت ورزشگاه کم شد و ظرفیت ورزشگاه الدترافورد به ۷۵٬۹۵۷ کاهش یافت.

در یازده سال اول، این باشگاه از یک لوگو که وابستگی اش را به شهر بارسلونا نشان می داد، استفاده می کرد. نتیجه یک بررسی گسترده توسط یوفا نشان میدهد رئال مادرید برترین تیم و سنژرمن بیست و نهمین باشگاه برتر تمام اداور تاریخ یوفا است. اولیور بورگن سخنگوی آدیداس میگوید: «با تمدید قرارداد، آدیداس به همکاری با بایرن تا سال ۲۰۳۰ ادامه میدهد.» آدیداس ۸٫۳۳ درصد از سهام بایرن را در اختیار دارد. از دلایل مهم و قدیمی دشمنی هواداران بارسلونا با تیم رئال مادرید میتوان به پیوستن «آلفردو دیاستفانو» در سال 1950 به تیم قوهای سفید اشاره کرد که جزء عوامل اصلی موفقیت تیم رئال مادرید در آن زمان به حساب میآمد. در مرکز سپر، یک نوار سفید قرار داشت که روی آن با فونت سانسریف سیاه و به سبک لترینگ حروف «F. در سال 1941 حروف «F. حروف «F. C. B.» بهرنگ سفید درآمد و توپ روی لوگو تغییر کرد و جزئیات بیشتری روی آن اعمال شد.

دیدگاهتان را بنویسید